Zijn er nog vragen?

Hallo! Hoe kunnen we je helpen? Klik hier voor een antwoord op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier, telefonisch 03 775 44 84 of via mail info@avansa-wd.be.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik me inschrijven?

    De gemakkelijkste manier is online via onze website. Je kan online betalen zodat je meteen definitief bent ingeschreven voor de activiteit.

    1. Zoek via de zoekfunctie 'Zoek een activiteit' bovenaan op de homepage in ons aanbod en kies een cursus. Je ziet meteen of er nog plaatsen beschikbaar zijn.
    2. Indien je bij ons kunt inschrijven zie je een inschrijfknop verschijnen (in het andere geval vind je onder 'Praktisch' de nodige contactgegevens van een partnerorganisatie).
    3. Die knop leidt je naar het winkelmandje. Daar kan je jezelf en eventueel ook andere deelnemers inschrijven.

    Lukt het online inschrijven en betalen toch niet? Bekijk hier onze hulpvideo.

    Lukt het hierna nog steeds niet? Dat kan gebeuren! Geen probleem hoor onze secretariaatsmedewerkers Veronique en Kim helpen je graag verder
    (03 775 44 84 of info@avansa-wd.be).

    Inschrijven is noodzakelijk uiterlijk 10 dagen voor de start van de activiteit. Op basis van het aantal inschrijvingen bepalen we of de cursus kan doorgaan. Jouw tijdige inschrijving is daarvoor bepalend. Gaat de activiteit door en is er nog plaats, dan kan je je ook later inschrijven.

  • Hoe maak én gebruik ik mijn online account?

    Hoe maak je een account aan?

    Klik op de homepage rechtsboven op winkelmandje. Klik vervolgens rechtsonder op 'Nog geen account' en vul de velden in. Bekijk hier onze hulpvideo.

    Hoe log ik in?

    Ga op de homepage naar winkelmandje (rechtsboven) en vul je e-mailadres en paswoord in.

    Wat doe ik als ik mijn wachtwoord van mijn account ben vergeten?

    Ga op de homepage naar winkelmandje (rechtsboven) en klik linksonder op 'paswoord vergeten?'. Je krijgt een mail met daarin een link om je paswoord opnieuw in te stellen. Bekijk zeker je SPAM-postvak. Daar durft het ook in te belanden.

    Ik ontvang geen mail om een nieuw paswoord aan te maken, wat nu?

    Heb je je SPAM-postvak al gecheckt? Nog steeds geen mail? Dit wil zeggen dat je nog niet geregistreerd staat in ons nieuwe systeem. Een online account kan je aanmaken door in het winkelmandje 'Registeren' aan te klikken. Bekijk hier onze hulpvideo. Vervolgens kan je al je gegevens ingeven. Wanneer je nadien je paswoord vergeet, zal je normaalgezien een mail ontvangen om je paswoord opnieuw in te stellen.

  • Hoe werkt dat juist dat winkelmandje?

    Hoe kan ik inloggen in mijn winkelmandje?

    Ga op de homepage naar winkelmandje (rechtsboven) en vul je e-mailadres en paswoord in.

    Hoe kan ik online inschrijven voor een activiteit?

    Ga naar de activiteit waarvoor je wil inschrijven en druk op de knop 'Inschrijven'. Vervolgens kan je inloggen en kom je in je winkelmandje terecht. Bekijk hier onze hulpvideo.

    Hoe kan ik mijn tarief aanpassen?

    Ga naar je openstaande inschrijving in je winkelmandje en klik op het potloodje 'bewerk'. Kies nu het juiste tarief door het juiste bolletje te selecteren en klik op 'update deelnemer'. (Opgelet: indien je rechtsonder klikt op 'sluiten', wordt je tariefkeuze geannuleerd)

    Hoe kan ik meerdere personen inschrijven voor een activiteit?

    Ga naar je openstaande inschrijving en klik op 'extra deelnemers toevoegen'. Geef de naam, voornaam, het e-mailadres en tarief in en klik op 'voeg deelnemer toe'. (Opgelet: indien je rechtsonder klikt op sluiten, wordt de persoon opnieuw verwijderd.)

    Hoe kan ik inschrijven voor meerdere activiteiten?

    Klik in je winkelmandje bovenaan rechts op 'terug naar website' en ga naar de volgende activiteit waarvoor je wil inschrijven. De activiteit wordt dan in je winkelmandje toegevoegd aan je openstaande inschrijvingen.

    Ik krijg een foutmelding, wat nu?

    Wanneer je de volgende foutmelding krijgt, neem je best contact op met het secretariaat via het contactformulier op de website of mail/telefoon: "De status van de deelnemer kan niet definitief zijn als de inschrijving andere deelnemers bevat die als status 'in voorbereiding' of wachtlijst' hebben."

    Ik kan niet online betalen, wat nu?

    Klik onderaan bij je inschrijving op de oranje knop 'winkelmandje tijdelijk bewaren' en neem de eerstvolgende werkdag contact op met ons.

    Hoe kan ik een inschrijving verwijderen uit mijn winkelmandje?

    Ga naar je openstaande inschrijving en klik op het vuilbakje onder 'verwijder'. Klik nadien op de knop 'bevestig'.

  • Hoe kan ik betalen?

    Je heb de keuze. Je kan onmiddellijk online betalen ofwel kiezen voor overschrijven. Kies je ervoor om meteen te betalen (beste keuze, zo ben je zeker van je definitieve inschrijving) dan krijg je hierna een bevestigingsmail met een overzicht van je inschrijving(en).

    Kies je voor overschrijven dan krijg je een bevestigingsmail met de betalingsgegevens. Betaal het inschrijvingsgeld binnen de tien dagen na je inschrijving en gebruik daarvoor de gestructureerde mededeling. Je ontvangt geen betalingsbevestiging. We verwachten je bij de start van de activiteit.

  • Wie heeft recht op korting?

    We hanteren 2 prijzen:

    • de standaardprijs
    • de prijs met korting

    Wie heeft recht op de prijs met korting?

    • Mensen die recht hebben op een verhoogde tegemoetkoming van het ziekenfonds of OMNIO-statuut. Dat zie je aan de risicocode op het kleefbriefje van het ziekenfonds. De risicocode bestaat uit 3 cijfers voor en 3 cijfers na een schuine streep. Als het derde cijfer voor de schuine streep een 1 is (..1/...), heb je recht op de verhoogde tegemoetkoming.
    • Studenten. Deze korting is enkel geldig voor voltijdse studenten, ingeschreven voor een volledig leerplan.
    • Werkzoekenden

    Bij je inschrijving meld je dat je recht hebt op korting. Bezorg ons voor de start van de activiteit een bewijs van korting: het kleefbriefje van de mutualiteit, een kopie van je studentenkaart of een kopie van je stempelkaart.

  • Hoe werkt jullie wacht/reservatie lijst?

    Aarzel niet om je in te schrijven op de reservatielijst. Komt er toch nog een plaats vrij? Dan nemen we contact op met de (eerste) ingeschreven personen op de reservatielijst. Er snel bij zijn is dus de boodschap!

  • Kan ik mijn inschrijving annuleren?
    • Als je minstens één week voor de start van de activiteit annuleert, betalen we het volledige inschrijvingsgeld terug.
    • Annuleer je minder dan één week voor de start van de activiteiten, dan is er geen terugbetaling mogelijk. Behalve bij het voorleggen van een geldig doktersbewijs.
  • Kan Avansa Waas-en-Dender een cursus annuleren?

    Ja, bij onvoorziene omstandigheden, een nieuwe coronauitbraak of bij te weinig deelnemers. We verwittigen je zo snel mogelijk.
    Je beslist bij het inschrijven zelf
    hoeveel we jou terugbetalen indien je activiteit geannuleerd wordt omwille van een nieuwe coronauitbraak.
    Als je ervoor kiest om slechts deels of helemaal niet terugbetaald te worden wordt je deelnamegeld gebruikt om onze freelancemedewerkers een compensatie te bieden voor de geannuleerde activiteiten.

    Als je activiteit geannuleerd wordt omwille van een andere reden krijg je je inschrijvingsgeld volledig terugbetaald.

  • Hoe komt het dat sommige identieke cursussen in prijs verschillen als die op verschillende plaatsen worden gegeven?

    Sommige gemeentebesturen en/of andere partners komen tussen in de kostprijs van een activiteit. Avansa kan dan de deelnemersprijs verlagen. Wij danken al deze partners voor hun bijdrage en vertrouwen.

  • Kunnen er foto's van mij gemaakt worden tijdens activiteiten?

    Ja, tijdens cursussen, uitstappen, lezingen of andere activiteiten (ook bij partnerorganisaties) kunnen we foto's nemen van de activiteit en de deelnemers. Avansa Waas-en-Dender kan deze foto's gebruiken in elektronische of gedrukte communicatie zoals in onze brochure, nieuwsbrieven of op onze Facebook- of Instagrampagina. We bezorgen de foto's niet aan derden.

    Wil je niet op de foto? Of wil je niet dat wij je foto gebruiken? Geef ons dan een seintje.

    We hechten belang aan jouw privacy. Op deze pagina vind je een overzicht van welke persoonlijke gegevens we van jou bijhouden en wat we met deze gegevens doen. Tegelijk willen wij jou informeren wat jouw rechten zijn inzake gegevensverwerking en privacy. Dit alles kadert in de Europese verordening ‘General Data Protection Regulation’ van 25 mei 2018 (afgekort: GDPR).

  • Wat gebeurt er met mijn gegevens?

    We hechten belang aan jouw privacy.

    Op deze pagina vind je een overzicht van welke persoonlijke gegevens we van jou bijhouden en wat we met deze gegevens doen. Tegelijk willen wij jou informeren wat jouw rechten zijn inzake gegevensverwerking en privacy. Dit alles kadert in de Europese verordening ‘General Data Protection Regulation’ van 25 mei 2018 (afgekort: GDPR).

  • Hebben jullie een magazine?

    Ja, een magazine vol met regionaal nieuws, een overzicht van onze activiteiten en projecten. Kortom een papieren bundeltje inspiratie. Kreeg je hem nog niet in je brievenbus? Vraag het magazine hier aan.

  • Zijn jullie activiteiten rolstoeltoegankelijk?

    Iedereen is welkom op de activiteiten van Avansa Waas-en-Dender. We hebben aangepaste lokalen, een aangepast toilet en een lift in ons kantoor in Sint-Niklaas.

    Wanneer activiteiten buiten ons kantoor doorgaan, bijvoorbeeld bij een van onze partners, kunnen we de toegankelijkheid niet altijd garanderen. Neem met ons contact op en wij zoeken het voor jou uit. Bel of mail ons, we helpen je graag.

  • Ik leer Nederlands. Kan ik ook meedoen?

    Jazeker! Dan ben je van harte welkom op onze Babbeloniës. Je moet een eenvoudig gesprek in het Nederlands kunnen voeren.
    Je mag veel fouten maken, maar we moeten elkaar wel kunnen begrijpen. ​We praten in groepjes over alledaagse dingen: kinderen en ouderen, feesten, ziekte en gezondheid, werk... Of we koken samen, maken een wandeling, nemen deel aan een buurtfeest, bezoeken een museum...

    Ontdek hier Babbelonië.

Hoe werken online activiteiten?

  • Hoe log ik mij in op een online Zoom activiteit?
    • Wanneer je op de link in de bevestigingsmail hebt geklikt, verschijnt er een venstertje waarin je je naam en e-mailadres invult. De naam die je hier invult, verschijnt in Zoom onder jouw beeld.
    • Nadat je op de knop Register (Registreren) hebt geklikt, verschijnt de link om aan de meeting deel te nemen.
    • Je e-mailadres zal worden doorgegeven aan de begeleider van de activiteit, voor het geval er zich technische problemen voordoen.
    • Voor een optimale verbinding kan je best verbinden via een netwerkkabel, of via wifi dicht in de buurt van een modem.
    • Hier vind je de handleiding terug om vlot in te loggen op de online-sessie.
  • Ik heb geen link ontvangen, wat nu?

    Kijk bij je SPAM of Ongewenste mails. Nog niks gevonden? Laat ons iets weten en we helpen jou graag verder!

  • Ik heb geen Facebook account en wens een activiteit via Facebook live te volgen, wat nu?

    Je hebt geen Facebookaccount nodig. De pagina waarop de activiteit plaatsvindt is openbaar. Je hoeft enkel op de link op de activiteitenpagina te klikken en je wordt doorverwezen naar de activiteit op Facebook.