Zijn er nog vragen?

Klik hier voor een antwoord op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Corona-info

  • Welke maatregelen neemt Avansa Waas-en-Dender?

    Avansa Waas-en-Dender organiseert enkel ONLINE activiteiten tot 31 mei 2021 af op advies van de overheid. We overleggen steeds met onze freelancemedewerkers of hun activiteit al dan niet online kan doorgaan. Zoek je nog meer info? Klik hier.

  • Hoe neem ik deel aan een online activiteit?

    Standaard werkt Avansa Waas-en-Dender met het platform Zoom.

    Na je inschrijving krijg je ten laatste één dag voor de start van de activiteit een mail met daarin een link. Bekijk zeker je spamberichten.

    In deze mail staat ook een e-mailadres voor technische ondersteuning. Eén van onze medewerkers zit een half uur voor de start van de online activiteit klaar om jouw technische vragen te beantwoorden. Het algemeen mailadres wordt niet opgevolgd.

    Ben je nog niet helemaal vertrouwd met Zoom? Heb je hulp nodig? Bekijk hier onze handleiding.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik me inschrijven?

    De gemakkelijkste manier is online via onze website. Je kan vanaf dit jaar online betalen zodat je meteen definitief bent ingeschreven voor de activiteit.

    1. Zoek via de zoekfunctie 'Zoek een activiteit' bovenaan op de homepage in ons aanbod en kies een cursus. Je ziet meteen of er nog plaatsen beschikbaar zijn.
    2. Indien je bij ons kunt inschrijven zie je een inschrijfknop verschijnen (in het andere geval vind je onder 'Praktisch' de nodige contactgegevens van een partnerorganisatie).
    3. Die knop leidt je naar het winkelmandje. Daar kan je jezelf en eventueel ook andere deelnemers inschrijven.
    4. Instructies en instructievideo's over het gebruik van het winkelmandje vind je hier.

    Lukt het online inschrijven en betalen toch niet? Onze secretariaatsmedewerkers Veronique en Kim helpen je graag verder (03 775 44 84 of info@avansa-wd.be).

    Inschrijven is noodzakelijk uiterlijk 10 dagen voor de start van de activiteit. Op basis van het aantal inschrijvingen bepalen we of de cursus kan doorgaan. Jouw tijdige inschrijving is daarvoor bepalend. Gaat de activiteit door en is er nog plaats, dan kan je je ook later inschrijven.

  • Hoe kan ik betalen?

    Je heb de keuze. Je kan onmiddellijk online betalen ofwel kiezen voor overschrijven. Kies je ervoor om meteen te betalen (beste keuze, zo ben je zeker van je definitieve inschrijving) dan krijg je hierna een bevestigingsmail met een overzicht van je inschrijving(en).

    Kies je voor overschrijven dan krijg je een bevestigingsmail met de betalingsgegevens. Betaal het inschrijvingsgeld binnen de tien dagen na je inschrijving en gebruik daarvoor de gestructureerde mededeling. Je ontvangt geen betalingsbevestiging. We verwachten je bij de start van de activiteit.

  • Wie heeft recht op korting?

    We hanteren 2 prijzen:

    • de standaardprijs
    • de prijs met korting

    Wie heeft recht op de prijs met korting?

    • Mensen die recht hebben op een verhoogde tegemoetkoming van het ziekenfonds of OMNIO-statuut. Dat zie je aan de risicocode op het kleefbriefje van het ziekenfonds. De risicocode bestaat uit 3 cijfers voor en 3 cijfers na een schuine streep. Als het derde cijfer voor de schuine streep een 1 is (..1/...), heb je recht op de verhoogde tegemoetkoming.
    • Studenten. Deze korting is enkel geldig voor voltijdse studenten, ingeschreven voor een volledig leerplan.
    • Werkzoekenden

    Bij je inschrijving meld je dat je recht hebt op korting. Bezorg ons voor de start van de activiteit een bewijs van korting: het kleefbriefje van de mutualiteit, een kopie van je studentenkaart of een kopie van je stempelkaart.

  • Hoe werkt jullie wacht/reservatie lijst?

    Aarzel niet om je in te schrijven op de reservatielijst. Op het moment dat we de cursussen van het voorjaar 2021 organiseren is er door de coronacrisis onduidelijkheid over of en hoe onze fysieke cursussen mogen doorgaan. Daarom staat ons maximum heel laag en lijkt de cursus snel volzet.

    Twee weken voor de start toetsen we de cursus af aan de dan geldende maatregelen. Mag het doorgaan met een hoger maximum? Of gaat de curus online door? Dan nemen we contact op met de (eerste) ingeschreven personen op de reservatielijst. Er snel bij zijn is dus de boodschap!

  • Kan ik mijn inschrijving annuleren?
    • Als je minstens één week voor de start van de activiteit annuleert, betalen we het volledige inschrijvingsgeld terug.
    • Annuleer je minder dan één week voor de start van de activiteiten, dan is er geen terugbetaling mogelijk. Behalve bij overmacht en na het voorleggen van een geldig bewijs.
  • Kan Avansa Waas-en-Dender een cursus annuleren?

    Ja, bij onvoorziene omstandigheden, een nieuwe coronauitbraak of bij te weinig deelnemers. We verwittigen je zo snel mogelijk.
    Je beslist bij het inschrijven zelf
    hoeveel we jou terugbetalen indien je activiteit geannuleerd wordt omwille van een nieuwe coronauitbraak.
    Als je ervoor kiest om slechts deels of helemaal niet terugbetaald te worden wordt je deelnamegeld gebruikt om onze freelancemedewerkers een compensatie te bieden voor de geannuleerde activiteiten.

    Als je activiteit geannuleerd wordt omwille van een andere reden krijg je je inschrijvingsgeld volledig terugbetaald.

  • Hoe komt het dat sommige identieke cursussen in prijs verschillen als die op verschillende plaatsen worden gegeven?

    Sommige gemeentebesturen en/of andere partners komen tussen in de kostprijs van een activiteit. Avansa kan dan de deelnemersprijs verlagen. Wij danken al deze partners voor hun bijdrage en vertrouwen.

  • Kunnen er foto's van mij gemaakt worden tijdens activiteiten?

    Ja, tijdens cursussen, uitstappen, lezingen of andere activiteiten (ook bij partnerorganisaties) kunnen we foto's nemen van de activiteit en de deelnemers. Avansa Waas-en-Dender kan deze foto's gebruiken in elektronische of gedrukte communicatie zoals in onze brochure, nieuwsbrieven of op onze Facebook- of Instagrampagina. We bezorgen de foto's niet aan derden.

    Wil je niet op de foto? Of wil je niet dat wij je foto gebruiken? Geef ons dan een seintje.

    We hechten belang aan jouw privacy. Op deze pagina vind je een overzicht van welke persoonlijke gegevens we van jou bijhouden en wat we met deze gegevens doen. Tegelijk willen wij jou informeren wat jouw rechten zijn inzake gegevensverwerking en privacy. Dit alles kadert in de Europese verordening ‘General Data Protection Regulation’ van 25 mei 2018 (afgekort: GDPR).

  • Wat gebeurt er met mijn gegevens?

    We hechten belang aan jouw privacy.

    Op deze pagina vind je een overzicht van welke persoonlijke gegevens we van jou bijhouden en wat we met deze gegevens doen. Tegelijk willen wij jou informeren wat jouw rechten zijn inzake gegevensverwerking en privacy. Dit alles kadert in de Europese verordening ‘General Data Protection Regulation’ van 25 mei 2018 (afgekort: GDPR).

  • Hebben jullie een magazine?

    Ja, een magazine vol met regionaal nieuws, een overzicht van onze activiteiten en projecten. Kortom een papieren bundeltje inspiratie. Kreeg je hem nog niet in je brievenbus? Vraag het magazine hier aan.